Welcome to MrInsouciant.blogspot.com. Feel free to FOLLOW us. 1 Click on each and every Ad's will make me HAPPY. THANK YOU :)
TINGGALKAN URL BLOG ANDA DI SINI, MR INSOUCIANT AKAN DATANG MELAWAT BLOG ANDA SATU PER SATU
HOMESHOPPINGTUTORIALSTORYTIPS

Saturday 25 January 2014

6 Cara INSTANT Mengeringkan Pakaian


Alamak!! Cuaca tadi terang, Sekarang ni nampak macam dah nak hujan la... Guruh berbunyi sana-sini. Pakaian uolls pulak masih basah lagi. Jangan risau, lakukan tips-tips yang akan Mr. Insouciant tunjukkan ni. Dijamin pakaian uolls akan kering dengan lebih INSTANT katanyerr.. 
Ok sebelum tu tolong klik >SINI< tunggu sampai habis Load dulu yer, Dah? 
Ok sambung balik, bersoraklah skett nak bagi tips nih !!  HEHE, gurau-gurau ...

 First of all (amboih cakap belanda uolls) HEHE ... Ok, Kutip pakaian2 korang yang basah dan bawa ke garaj kereta. Apa yang korang perlukan ialah hidupkan enjin kereta korang dan biarkan enjinnya panas mendidih. Kemudian bentangkan pakaian korang selai demi selai di atas enjin kereta dan biarkan beberapa ketika. Sambil menunggu ianya kering, korang bolehla gi tengok citer korea, SINETRON mahupun CEREKARAMA dulu. HEHE

 Sidai pakaian korang di atas kipas meja. Jika korang ada kipas siling lagi BAGUS! Bubuh hanger dan gantung banyak-banyak kat kipas siling. Lepastu bukak kipas lelaju.

 Ambil tali rapia dan buat ampaian didalam rumah. Kemudian dapatkan lampu sportlight bervoltan tinggi beberapa buah dan nyalakan kesemua lampu-lampu itu menghala ke ampaian. Untuk teknik ni korang perlu simpat sedikit wang kerana korang terpaksa membayar bil yang agak luar biasa jumlahnya pada akhir bulan.

 Adalah tidak berapa manis jika stoking, seluat "sotong" atau pakaian dalam disidai ditingkap walaupun sewaktu emergency seperti hujan. Yela, kang ada pulak memember serumah kita yang bengang. Tambahan pula tingkap tu tempat dia usha awek sebelah atau belakang rumah. Jadi kumpulkan semuanya dan jemurkan di belakang peti sejuk.

 Bukak dapur gas korang dengan nyalaan biru, kemudian salai baju korang di atas nyalaan itu dengan sewenang-wenangnya.

 Akhir sekali, Ambik sterika, biarkan ianya panas gila dam gosok baju korang yang basah kuyup tu dengan senang hati sambil menyanyi lagu "Kalau aku kaya, Hari-hari Hari Raya ..." ala, lagu yang ngetop tula, huhuhu ...

**Kalau korang ikut tips-tips yang telah MI ajarkan diatas ni In Shaa Allah kering dengan INSTANTnya , kalau tak paling buruk pun hangus atau terbakar jerr

OK, THAT'S ALL FOR NOW. SEE YA!
TOLONG CLICK BANNER DIBAWAH ~
HELP ME CLICK THE BANNER BELOW, PLEASEE~ 
THANK YOU :)


2 comments: